Over de EuroParcs Group
 

De EuroParcs Group staat voor een totaalbeleving. En vooral ook topsportmentaliteit. Vanuit die gedachte sponsoren wij ook Feyenoord Rotterdam: wij ondersteunen alleen sportieve organisaties die meedoen om de hoofdprijzen. Vertaald naar onze resorts betekent dat hoogwaardige recreatieobjecten, een luxueuze inrichting, een surplus aan faciliteiten en voorzieningen en vooral ook een unieke ligging: nabij uitstekend toegeruste wintersport- en zomersportfaciliteiten en niet te ver van stedelijke voorzieningen zoals winkels, restaurants en andere uitgaansspanningen.

In de afgelopen 20 jaar heeft de EuroParcs Group zich ontwikkeld tot een grote speler in het ontwikkelen en exploiteren van vakantieparken. Wij hebben inmiddels 38 resorts in bezit. De kernactiviteiten zijn daarbij door al die jaren hetzelfde gebleven: de verkoop- en verhuur van recreatieobjecten.


Onze missie
 

Dag in dag uit, binnen en buiten het seizoen onze gasten een unieke vakantiebeleving geven. Daarnaast onze aandeelhouders en eigenaren van recreatiewoningen in al onze resorts een totaalbeleving bieden. Dát zijn de twee kerntaken die tezamen de dagelijkse missie van de EuroParcs Group vormen, sinds de oprichting tot in de verre toekomst. Deze taken vullen wij in met kennis, professionaliteit, ervaring en een uitstekende service waarin een hoge mate van persoonlijke aandacht centraal staat. Daarnaast dragen wij zorg voor een topbeleving door op elk resort een grote diversiteit aan accommodaties en faciliteiten te realiseren. Maar het menselijke aspect staat voorop, in benadering en in de prijskwaliteitverhouding, want wij willen als familiebedrijf betaalbare vakanties voor een zeer brede doelgroep.

 

 

Onze visie
 

De visie van de EuroParcs Group is gericht op het opwaarderen, optimaliseren en professionaliseren van de kwaliteit van campings en verouderde vakantieparken. Uitgangspunt is een win-win situatie voor alle partijen, voor de verantwoordelijke instanties, de EuroParcs Group zelf, de investeerders, de huurders en de toeleveranciers. Het verbeteren van het rendement, in de figuurlijke zin bedoeld als onderdeel van een upgrade van de betreffende regio en in de letterlijke zin bedoeld de uitbetaling van geld aan investeerders en toeleveranciers, staat centraal in onze visie.
Door te blijven ontwikkelen in onderscheidende streekgebonden bouw en personeel te blijven trainen is Europarcs een organisatie met een duidelijk fundament voor groei, niet alleen in Nederland maar ook op A-locaties in het buitenland.

 


Onze merken
 

De EuroParcs Group bestaat uit twee brands: EuroParcs en Droomparken. EuroParcs kocht de 15 resorts van Droomparken in juni 2020, maar de resorts van Droomparken blijven voor de verhuurmarkt voorlopig onder het eigen label doordraaien omdat het zo’n sterk merk is. De EuroParcs Group was buiten de Nederlandse markt al op krachtige wijze aanwezig in de Belgische markt en is inmiddels ook in hard tempo bezig een gevestigde naam te worden in de Duitstalige markt. Sinds kort heeft ons bedrijf bijvoorbeeld ook een nevenkantoor in Duitsland.